diumenge, 12 d’abril del 2009

Setmana Santa: Dijous Sol!!!!!

Arrenquem setmana santa i com que som uns bons penitents, dijous ja tenim festa!!! Aquest cop ens traslladem a Solsona , a casa els sogres, si ja ho sé així a primeres no sona molt bé però a la pràctica ens cuiden a cos de rei i en un entorn que demana rutes si o sí!!

Sortim amb la idea de intentar repetir la ruta que vem fer amb el Toni però aquest cop al nostre ritme i procurant visitar alguns llocs interessants que vem veure passar molt ràpidament l’ultima vegada....

El tema per això presentava algunes dificultats afegides, primer enrecordar-se del camí i després tindre prou temps per fer la ruta. Per els dos problemes jo estava prou tranquil ja que l’Ada és com un Gps amb cames i memoritza els camins i si falta temps ja improvisarà una alternativa!

D’aquesta manera sortim, en un matí que pinta prou bo, inicialment una mica fresc però amb el cel ben clar, la sorpresa es quan agafem el camí direcció al Pont de la Frau i en lloc del camí ens trobem un autèntic riu! Caram avui que no plou acabarem igualment fins dalt de fang , això és penitència o tractament de bellesa!!

Després de navegar per aquest camins en un creuament la nostra opció ens la trobem totalment tallada per una pedra.. no si ja ho veig que avui les coses no seran fàcils!

Per sort el tema aniria millorant i d’allà pujaríem cap a Lladurs, desprès cap a Olius on descobrim un cementeri modernista espectacular, el qual aprofitem per visitar. Aquest el va fer un tal Bernardí Martorell que per el que veiem era un bon alumne de Gaudí, un cop a dintre et trobés panteons tallats en la mateixa roca i tot el conjunt totalment integrat en la natura, ben curiós visita recomanable

A part d’aixó també hi ha una església tot curiosa, bé continuem amb la ruta i finalitzem aquesta descripció subvencionada per l’oficina de turisme de Solsona!

Tot seguit fem un tram de corriol ben xulo amb algunes pedres mes mullades del que voldríem però es clar tot no serà fàcil. Desprès d’aquesta zona ludico-turística el tema es posa serio, bé ,mes que serio cap amunt!! Encetem pujada forta cap a la Torre Besora, amb trams d’una pendent prou seria.. així que en aquest tram poca xerrera,molta bufera i cap a munt!! Aquest cop patim tant com l’altre o més però no ens quedem amb les ganes i visitem la Torre Besora tot aprofitant per esmorzar i descansar una mica!

Des d’aquí les vistes son magnífiques, jo em quedo fascinat gaudint de l’entorn, els boscos tenen uns colors fantàstics segurament per culpa d’aquestes pluges que tant ens emprenyen i les muntanyes que es veuen son majestuoses i fantàsticament decorades amb neu ! Ja ho sé com el Vallès no hi ha res però el Solsonès no està pas malament!

De la Torre encara ens toca pujar mes amunt i ho fem per un camí que surt d’allà mateix que sembla que ha d’empalmar amb el que dúiem. I ho fa però obsequiant-nos amb unes rampes del 30% amb molta pedra que fan treure fum de les nostres cames ...

Un cop amunt continuem per una pista asfaltada que segueix picant cap amunt fins fer-nos superar els 1000 mts. d’alçada on recuperem el camí, en poc arribem a una cruïlla i dubtem cap on tirar, si dreta o esquerra.. passa un 4x4 i aprofitem per preguntar, sembla ser que el de l'esquerra arriba fins on ens interessa i l’home a mes de les indicacions ens avissa que es ple de fangueres!! Ens hagués preocupat si no fos que ja anàvem de fang fins les orelles!!!

La pista, prou bona i de baixada i amb les seves respectives fangueres ens porta un altre cop fins a baix, a peu d’una carretera que porta fins a Solsona. Mirem rellotges i el temps comença es ser escàs, així que decidim escurçar la ruta i agafar la carretera cap a Solsona.

En poc veiem un cartell que ens indica Solsona a 4 quilometres però als tres veiem una pista que sembla anar paral·lela, cap allà!!!

I sí, la pista va en la direcció bona i nosaltres molt més distrets, que poc ens agrada la carretera, passem per una masia i aquí patim un petit moment d'estrés quan veiem aparèixer tres gossos corrents cap a nosaltres.... uppps!!! Tot s’ha de dir que no eren molt grans però suficient per posar-nos en alerta i més quan apareix la propietària amb tres gossos més intentant que l’hi fessin cas amb el recurs de tirar-l’his pedres.... si jo tampoc entenc aquesta tàctica... finalment superem la situació no del tot il·lesos ja que l’Ada s’emporta una mossegada per sort a la bamba!!!

Després de l’ensurt seguim improvisant camins cap a Solsona tot passant per l’ermita de Sant Honorat on per cert del darrera sortia una trialera ben interessant!!!

Ja a Solsona, abans d’arribar al camp base passem per un rentat de cotxes ja que les bicis i nosaltres portem una fila de fang....

Ara amb les bicis netes cap a casona on tenim una rebuda amb els maxims honors, ens estan preparant una barbacoa!!!!

Finalment poc mes de 50 km i 1250mt de desnivell positiu però un mal de cames bastant important, sembla que aquí els quilometres passen factura!!

Bé uns dias de luxe, a casa dels sogres a cos de rei i coneixent noves rutes per Solsona, que mes es pot demanar

Mario ha dit...

Home gaudint del Solsonès...
Jo vaig estar a Cardona, però només de dissabte a dilluns. Els kilòmetres per aquesta zona poden ser molt durs!
Per cert el dia 26 es el Open Barcelona a Cardona. Jo crec que no podré ser-hi, per que el nen estarà apunt de sortir si no ho fet abans i no puc allunyar-me gaire de Sabadell.. però aquesta gent ha preparat un circuit tècnic.. que posarà a prova a més d'un en alguna trialera.
Salut!!

Mario nosaltres a Solsona només hi varem ser el dijous, però el vem aprofitar bé!
El 26 em sembla que per Cardona no ens hi veuran, ens aventurem a Sant Hilari, em sembla que serà prou tècnic també, jejejeje!

Mario ha dit...

Sant Hilari, tècnic??? Jejeje. Ànims i a patir! (per que serà que ens agrada tant patir...?)