dimarts, 12 de maig del 2009

TransCatalunya 09 1ª Etapa

Arrenquem un altre cap de setmana de turisme betetero, quina millor manera de descobrir país que donant als pedals! Aquest cop tocava la TransCatalunya que munta cada any la tenda Escapa per el pont de la Salut però com que l’Ada no tenia pont tocava fer les coses del revés.
M’explico, ells les etapes les farien diumenge i dilluns, el nostre plan era dissabte fer la segona etapa que acabava a Sabadell i diumenge la primera.

Així que dissabte ben d’hora cap a Sant Joan de Fàbregues, una ermita del segle Xl reconvertida a casa de colònies a tres quilòmetres de Rupit, ja sense baixar de la furgo anem bavejant per el camí, quins paratges,quines muntanyes!!

Un cop allà ens trobem amb un altre parella que també faria les etapes com i amb nosaltres son la Isa i el Luís els quals no coneixíem prèviament però ràpidament veuríem que eren una parella estupenda!
Així que abandonem els vehicles fins diumenge, comencem la ruta i el meu segon cap de setmana de Gps, aquest cop ja porto els mapes ben carregats però em sembla que he passat d’un extrem a l’altre i ara l’indi te massa informació veig línies de tots els colors,noms ufff quanta informació!!

Els primers quilòmetres ben relaxats i fàcils, terreny pavimentat i principalment de baixada així que aprofitem aquesta estona sense esbufegar per anar xerrant els quatre i coneixent-nos millor, ben bé fem 15 quilòmetres sense despentinar-nos!!! Per mi fantàstic ja que de l’últim cap de setmana arrossego mal al genoll dret... i tot i no forçar em fa mal, es presenta un dia llarg..

Passem per el pantà de Sau i al·lucinem amb lo ple que està, del campanar només es veu una banderola que han posat per divisar-lo.
Cap al 45 ens trobem amb la pujada important del dia, la pujada al Roc Gran i la veritat és que és ben xula ja que lluny de pujar per una pista ample pugem per un corriol amb trams tècnics, ben divertit i cansat, és clar!

Superada aquesta pujada que ja l’agafem tots amb la panxa prou buida i amb pensaments de bons aliments ja divisem Collsuspina i tot agafant la carretera ens hi deixem caure fins al mateix bar on vem dinar la setmana abans i no per que les torrades siguin excepcionals si no per que el flam amb nata de postres s’ho val!!!!

Fins aquí tot el camí he arrossegat el mal de genoll i no m’ha deixat gaudir de la ruta prou, el tema m’havia posat una mica de mal humor, quan volia apretar enlloc de baixar pinyons em tocava pujar-los, una mala sensació trobar-te bé de cames i que el genoll no t’acompanyi...

Desprès de dinar però la cosa canvia, el genoll es queixa igual però jo estic mes animat (serà el flam?) i amb la convicció de que toca divertir-se!! I per sort el camí ajuda a fer-ho, primer per que no el coneixem i desprès per que és ben parit, res de pista ample, camí ben cobert d’arbres banda i banda i algun corriolet que altre, fantàstic!

D’aqui al final tot va prou ràpid, sobretot perquè el Luis es un crack amb això del Gps i porta molt ben ensenyat el seu indi!! Passem per Castellcir, St.Quirze Safaja on fem un altre pujada destacable cap al Collet dels Termes amb unes vistes ben xules de la Mola, el Puig de la Creu, el Farell i d’altres.

Ja arribats aquest punt lo que queda de ruta ja s’endinsa al Vallès, així que ja ens trobem com a casa, això sí al fer el camí que et deixa a la carretera de Gallifa ens el trobem amb tres pams de sorra, bastant perjudicat sembla ser per unes obres que estant fent al camí. Que hi farem! D’aquí cap a Can Cadafalch on superem la temptació d’anar a buscar el corriol que baixa fins Castellar (per no endarrerir mes l’etapa) i baixem per la pista del Puig de la Creu i fins a Sabadell per el riu però aquí sí que no perdonem el parell de corriols que coneixem.

Ja a Sabadell decidim passar per la botiga on a les 20:00 fan les explicacions de la ruta i dit i fet a les 20:05 arribàvem a la tenda i ens trobàvem amb tota la gent descansada i ansiosa de rutes i nosaltres tot cansats però amb una cara satisfets espectacular!!!

Dades de l’etapa:

112 Km
2292 mt da+

Ohh Rupit, que poble mes bonic..Però vosaltres d'on treieu tantes rutes eh! Espero Santi que el dolor de genoll se't hagi passat i estes recuperat..estare atenta a la 2ª etapa...Petons

Santi Val ha dit...

Gracies Clara!!! Si que es xulo Rupit, digne de visita! En quant al genoll... de moment en observació jejeje!! Una abraçada!

Mario ha dit...

Ostres Santi, benvingut als mals de genoll.
Es possible que sigui una sobrecarrega de Km's de esforç en el genoll, i mirant les sortides fetes que esteu fent es normal.
Com ara teniu un calendari 'a tope' i segur que vols acabar totes les sortides, et recomano que estiris cada dia els quàdriceps de cada cama (uns 20 minuts, alternant cada 2 o 3 minuts cada cama) i després 10 minuts de gel al genoll afectat. Si surts algun dia entre setmana, al final estira i sobretot gel!
Anims

Santi Val ha dit...

Moltes Gracies Mario! Ho possaré en pràctica perque veig que nomes descansant no hi ha prou.. com bé dius aquest mes el tenim plenet!